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The 90% minimum effective volume of 0.5 ropivacaine for ultrasound-guided supraclavicular brachial plexus block

A biased coin up-and-down design

Das 90 %ige minimale effektive Volumen von 0,5 Ropivacain für die ultraschallgesteuerte supraklavikuläre Plexus-brachialis-Blockade

Ein „biased coin-up-and-down design“

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Abstract

Background

Ultrasound-guided supraclavicular brachial plexus block is widely used in upper limb surgery; however, it requires a higher dose (20–30 mL) of local anesthetic. In this study, we aimed to determine the 90% minimum effective volume for ultrasound-guided supraclavicular brachial plexus block.

Methods

All patients received an ultrasound-guided two-point injection of 0.5% ropivacaine at a starting volume of 0.18 mL/mm2 cross-sectional nerve area. In cases of a successful block, the next patient had the same volume with a probability of 0.89, and the volume was reduced by 0.04 mL/mm2 cross-sectional nerve area with a probability of 0.11. When the block failed, the dose was increased by 0.04 mL/mm2 cross-sectional nerve area. After 45 cases of successful blocks, the 90% minimum effective volume of local anesthetic was calculated using the centered isotonic regression function.

Results

Centered isotonic regression analysis resulted in a 90% minimum effective volume and a 95% confidence interval of 0.189 mL/mm2 and 0.176–0.225 mL/mm2 for the supraclavicular brachial plexus block.

Conclusion

A good blocking effect can be achieved with 0.189 mL/mm2 of 0.5% ropivacaine with more precise dosing, thereby reducing the risk of local anesthetic poisoning.

Zusammenfassung

Hintergrund

Die ultraschallgesteuerte supraklavikuläre Blockade des Plexus brachialiswird häufig bei Eingriffen an den oberen Extremitäten eingesetzt. Allerdings erfordert sie eine höhere Dosis (20–30 ml) des Lokalanästhetikums. Ziel dieser Studie war es, das 90 %ige minimale effektive Volumen für die ultraschallgesteuerte supraklavikuläre Plexus-brachialis-Blockade zu bestimmen.

Methoden

Alle Patienten erhielten eine ultraschallgesteuerte Zweipunkt-Injektion von 0,5 % Ropivacain bei einem Ausgangsvolumen von 0,18 ml/mm2 Nervenquerschnittsfläche. Bei erfolgreicher Blockade erhielt der nächste Patient mit einer Wahrscheinlichkeit von 0,89 dasselbe Volumen, und das Volumen wurde um 0,04 ml/mm2 Nervenquerschnittsfläche mit einer Wahrscheinlichkeit von 0,11 reduziert. Bei Misserfolg der Blockade wurde die Dosis um 0,04 ml/mm2 Nervenquerschnittsfläche erhöht. Nach 45 erfolgreichen Blockaden wurde das 90 %ige minimale effektive Volumen der Lokalanästhetika mithilfe der zentrierten isotonischen Regressionsfunktion berechnet.

Ergebnisse

Die zentrierte isotonische Regressionsanalyse ergab ein 90 %iges minimales effektives Volumen und ein 95 % Konfidenzintervall (KI) von 0,189 ml/mm2 bzw. 0,176–0,225 ml/mm2 für die supraklavikuläre Plexus-brachialis-Blockade.

Schlussfolgerung

Ein guter Blockadeeffekt kann mit 0,189 ml/mm2 0,5 % Ropivacain erzielt werden, was zu einer präziseren Dosierung führt und somit das Risiko einer Lokalanästhetika-Intoxikation reduziert.

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Abbreviations

CSA:

Cross-sectional area

ED90 :

90% effective dose

ED99 :

99% effective dose

SCBPB:

Supraclavicular brachial plexus block

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Correspondence to Yin Guangfen.

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Conflict of interest

Q. Xuan, R. Pan, A. Wang, R. Li, X. Yang and G. Yin declare that they have no competing interests.

This study was conducted after approval by the Ethics Committee of the First Affiliated Hospital of Dali University (approval No.:2022052007) in accordance with the Declaration of Helsinki (1964) and adhered to the CONSORT guidelines. All patients were informed about the study and signed the informed consent.

The supplement containing this article is not sponsored by industry.

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Xuan, Q., Pan, R., Wang, A. et al. The 90% minimum effective volume of 0.5 ropivacaine for ultrasound-guided supraclavicular brachial plexus block. Anaesthesiologie 72 (Suppl 1), 39–43 (2023). https://doi.org/10.1007/s00101-023-01344-7

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