Abstract
Background
Ultrasound-guided supraclavicular brachial plexus block is widely used in upper limb surgery; however, it requires a higher dose (20–30 mL) of local anesthetic. In this study, we aimed to determine the 90% minimum effective volume for ultrasound-guided supraclavicular brachial plexus block.
Methods
All patients received an ultrasound-guided two-point injection of 0.5% ropivacaine at a starting volume of 0.18 mL/mm2 cross-sectional nerve area. In cases of a successful block, the next patient had the same volume with a probability of 0.89, and the volume was reduced by 0.04 mL/mm2 cross-sectional nerve area with a probability of 0.11. When the block failed, the dose was increased by 0.04 mL/mm2 cross-sectional nerve area. After 45 cases of successful blocks, the 90% minimum effective volume of local anesthetic was calculated using the centered isotonic regression function.
Results
Centered isotonic regression analysis resulted in a 90% minimum effective volume and a 95% confidence interval of 0.189 mL/mm2 and 0.176–0.225 mL/mm2 for the supraclavicular brachial plexus block.
Conclusion
A good blocking effect can be achieved with 0.189 mL/mm2 of 0.5% ropivacaine with more precise dosing, thereby reducing the risk of local anesthetic poisoning.
Zusammenfassung
Hintergrund
Die ultraschallgesteuerte supraklavikuläre Blockade des Plexus brachialiswird häufig bei Eingriffen an den oberen Extremitäten eingesetzt. Allerdings erfordert sie eine höhere Dosis (20–30 ml) des Lokalanästhetikums. Ziel dieser Studie war es, das 90 %ige minimale effektive Volumen für die ultraschallgesteuerte supraklavikuläre Plexus-brachialis-Blockade zu bestimmen.
Methoden
Alle Patienten erhielten eine ultraschallgesteuerte Zweipunkt-Injektion von 0,5 % Ropivacain bei einem Ausgangsvolumen von 0,18 ml/mm2 Nervenquerschnittsfläche. Bei erfolgreicher Blockade erhielt der nächste Patient mit einer Wahrscheinlichkeit von 0,89 dasselbe Volumen, und das Volumen wurde um 0,04 ml/mm2 Nervenquerschnittsfläche mit einer Wahrscheinlichkeit von 0,11 reduziert. Bei Misserfolg der Blockade wurde die Dosis um 0,04 ml/mm2 Nervenquerschnittsfläche erhöht. Nach 45 erfolgreichen Blockaden wurde das 90 %ige minimale effektive Volumen der Lokalanästhetika mithilfe der zentrierten isotonischen Regressionsfunktion berechnet.
Ergebnisse
Die zentrierte isotonische Regressionsanalyse ergab ein 90 %iges minimales effektives Volumen und ein 95 % Konfidenzintervall (KI) von 0,189 ml/mm2 bzw. 0,176–0,225 ml/mm2 für die supraklavikuläre Plexus-brachialis-Blockade.
Schlussfolgerung
Ein guter Blockadeeffekt kann mit 0,189 ml/mm2 0,5 % Ropivacain erzielt werden, was zu einer präziseren Dosierung führt und somit das Risiko einer Lokalanästhetika-Intoxikation reduziert.
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Abbreviations
- CSA:
-
Cross-sectional area
- ED90 :
-
90% effective dose
- ED99 :
-
99% effective dose
- SCBPB:
-
Supraclavicular brachial plexus block
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Q. Xuan, R. Pan, A. Wang, R. Li, X. Yang and G. Yin declare that they have no competing interests.
This study was conducted after approval by the Ethics Committee of the First Affiliated Hospital of Dali University (approval No.:2022052007) in accordance with the Declaration of Helsinki (1964) and adhered to the CONSORT guidelines. All patients were informed about the study and signed the informed consent.
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Xuan, Q., Pan, R., Wang, A. et al. The 90% minimum effective volume of 0.5 ropivacaine for ultrasound-guided supraclavicular brachial plexus block. Anaesthesiologie 72 (Suppl 1), 39–43 (2023). https://doi.org/10.1007/s00101-023-01344-7
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DOI: https://doi.org/10.1007/s00101-023-01344-7
Keywords
- Brachial plexus block
- Ropivacaine
- Supraclavicular brachial plexus
- Cross-sectional nerve area
- Biased coin up-and-down design