Zusammenfassung
Bei der Durchführung einer Spinalanästhesie (SA) beim Säugling, im Gegensatz zum Erwachsenen,
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1.
werden maximale Plasmakonzentrationen des Lokalanästhetikums (LA) langsamer erreicht
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2.
sind toxische Reaktionen auf Lokalanästhetika (LA) häufiger
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3.
ist die Flexion des Kopfes kontraindiziert
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4.
liegt die Punktionsstelle höher
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5.
ist eine prophylaktische Volumengabe bei normovolämischen Patienten nicht erforderlich
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Literature
Barash PG, Cullen BF, Stoelting RK (1989) Clinical Anesthesia. Lippincott, Philadelphia, pp 1253–1267, 1289–1290
Berry FA (1994) Perioperative fluid management for pediatric patients. ASA Annual Refresher Course Lectures, Washington, # 175
Krane EJ (1995) Regional anesthesia for the pediatric outpatient. ASA Annual Refresher Course Lectures, Atlanta, # 233
Rice LJ (1989) Regional anesthesia in pediatrics. ASA Annual Refresher Course Lectures, New Orleans, # 176
Rice LJ (1999) Practical pediatric regional anesthesia. ASA Annual Refresher Course Lectures, San Diego, # 262
Yaster M (1994) Regional anesthesia and analgesia of pediatric patients. ASA Annual Refresher Course Lectures, Washington, # 216
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Petroianu, G., Osswald, P.M. (2000). Spinalanästhesie bei Säuglingen. In: Anästhesie in Frage und Antwort. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-05715-5_150
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DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-05715-5_150
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