Abstract
The goal of the surgical treatment of primary varicose veins is to normalize or at least improve venous hemodynamics. This is accomplished by selectively eliminating all incompetent connections between the deep and superficial venous systems, thereby disrupting the abnormal recirculating flow patterns that have developed. This type of treatment can prevent complications of varicose veins such as varicophlebitis and variceal hemorrhage as well as late sequelae with secondary varicosities and chronic venous insufficiency. Surgical treatment must, however, be provided at a stage when secondary pathology has not yet developed. The surgeon should use tissue-conserving techniques that conform to lymphologic and cosmetic principles. Since the operation cannot cure “connective tissue weakness” based on genetic factors, reticular varices and spider veins may eventually recur but have no hemodynamic significance.
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References
Babcock WW (1907) A new operation for the extirpation of varicose veins of the leg. NY J Med 86:153–156
Blumenberg RM, Barton E, Gelfand MI et al (1998) Occult deep venous thrombosis complicating superficial thrombophlebitis. J Vasc Surg 27:338–343
Cockett FB (1955) The pathology and treatment of venous ulcers of the leg. Br J Surg 43:260–278
Gloviczki P, Yao JS (1996) Handbook of venous disorders. Chapman and Hall, London
Guex J J (1996) Thrombotic complications of varicose veins. Dermatol Surg 22:378–382
Hach W, Hach-Wunderle V (1994) Die Rezirkulationskreise der primären Varikose. Springer, Berlin Heidelberg New York
Hach W, Hach-Wunderle V (1994) Phlebographie der Bein- und Beckenvenen. Springer, Berlin Heidelberg New York
Hach W, Schirmers U, Becker L (1980) Veränderungen der tiefen Leitvenen bei einer Stammvarikose der V. saphena magna. In: Müller-Wiefel H (ed) Mikrozirkulation und Blutrheologie. Witzstrock, Baden Baden
Hach W, Vanderpuye R (1985) Operationstechnik der paratibialen Fasziotomie zur Behandlung des chronisch-venösen Stauungssyndroms bei schwerer Varikose und beim postthrombotischen Syndrom. Med Welt 36:1616
Halliday P (1970) “Repeat” high ligation. Aust NZ J Surg 39:354–356
Hauer G (1985) Die endoskopische subfasziale Diszision der Perforansvenen: vorläufige Mitteilung. Vasa 14:59–61
Hauer G, Staubesand J, Li Y, Wienert V, Lentner A, Salzmann G (1996) Die chronisch-venöse Insuffizienz. Chirurg 67:505–514
Langer C, Fischer R, Fratila A, Kaufmann R, Kluess HG, Lill G, Salzmann G, Schimmelpfennig L (1997) Leitlinien zur operativen Behandlung von Venenkrankheiten. Phlebol 26:66–71
Langer C, Fuhrmann J, Grimm H, Vorpahl U (1995) Orthostatische Kompartment-Druckmessung nach endoskopischer Fasziotomie. Phlebol 24:163–167
Li AKC (1975) A technique for re-exploration of the saphenofemoral junction for recurrent varicose veins. Br J Surg 62:745–746
Linton RR (1953) The post-thrombotic ulceration of the lower extremity: its etiology and surgical treatment. Ann Surg 139:415–443
Löfquist I (1988) Chirurgie in Blutleere mit Rollmanschetten. Chirurg 59:853–854
Moszkowicz L (1927) Behandlung der Krampfadern mit Zuckerinjektionen kombiniert mit Venenligatur. Zentralbl Chir 54:1732–1726
Nabatoff RA (1976) Technique for operations upon recurrent varicose veins. Surg Gynecol Obstet 143:463–467
Partsch H (1984) Periphere Venendruckmessung aus klinischer Sicht. In: Kappert A, Partsch H (eds) Venöse Insuffizienz. Perimed, Erlangen
Salzmann G (1991) Paratibiale Fasziotomie und nicht selektive Perforansdissektion. In: Wuppermann T, Richter H (eds) Thrombose und Thrombosefolgen. Schnetztor, Konstanz
Salzmann G (1993) Operationstechnik der Rezidiwarikose. Angio Arch 24:119–120
Salzmann G (1999) Gegenwärtiger Stellenwert der Behandlungsverfahren bei primärer Varikose. In: Ruhland D, Hartel W (eds) Kongreßband Deutsche Gesellschaft für Chirurgie. Springer, Berlin Heidelberg New York
Schultz-Ehrenburg U, Weindorf N, von Uslar D, Hirschke H (1989) Prospektive epidemiologische Studie über die Entstehungsweise der Krampfadern bei Kindern und Jugendlichen. Phlebol Proktol 18: 3–11
Staubesand J (1981) Dysplastische kollagene Fibrillen bei Umbauvorgängen der Gefäßwand und des Bindegewebes. Verh Anat Ges 75: 167–182
Staubesand J, Li Y (1995) Kleiner Atlas der Ultrastruktur der Fascia cruris im Bereich der Cockett’schen Perforanten-Kette beim chronischen Faszienkompressionssyndrom. Vasomed 7:13–18
Trendelenburg F (1891) Über die Unterbindung der Vena saphena magna bei Unterschenkelvaricen. Bruns Beitr Klein Chir 7:195–210
Wittens CHA, Pierik RGJM, van Urk H (1995) The surgical treatment of incompetent perforating veins. Eur J Vasc Endovasc Surg 9: 19–23
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Salzmann, G. (2002). Peripheral Venous Diseases: The Surgical Approach. In: Lanzer, P., Topol, E.J. (eds) Pan Vascular Medicine. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-56225-9_95
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